een Nationale Park of niet? - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Martje en Louw - WaarBenJij.nu een Nationale Park of niet? - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

een Nationale Park of niet?

Door: LouwMartje

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

03 November 2010 | Thailand, Phitsanulok

Na 2 nachten en anderhalve dag in Chiang Mai vinden we dat we weer verder moeten.We hebben genoten van mensen en toeristen kijken in Chiang Mai, we hebben tempels, de bloemenmarkt en de gewone markt ( met levende schildpadden en kikkers om op te eten en ook gefrituurde insecten)gezien. We hebben 's nachts genoten van onze Franse buren in het hotel die met een hels kabaal terug kwamen van stappen en niet ophielden met lawaai.
Ons plan om naar de Burmese grens te gaan, een dag in Burma te zijn en dan terug te komen in Thailand (dit om onze visum te verlengen) moeten we veranderen. We spraken een vrouw die al 18 jaar vrijwilligerswerk doet in vluchtelingenkampen op de Burmees-Thaise grens en die vertelde dat de grens naar Burma gesloten is ter voorbereiding op de zeer democratische verkiezingen in Burma. Dat betekent dat we slechts 14 dagen in Thailand hebben. Plan 2 treedt in werking: we stomen door naar het zuiden van Thailand om daar lekker op strand te niksen. Totdat we op tv zien dat er in het zuiden van Thailand door hevige regen, overstromingen zijn.
Dus smeden we plan 3. We zijn vandaag met de trein naar Phitsanulok gegaan. Onderweg door jungle gereisd maar ook door eindeloze vlaktes met rijstvelden. (die ze overigens met een machine bewerken- gelukkig voor de boeren)
Phitsanulok is niet op westerse toeristen ingesteld. Alle borden staan in de Thaise schrift. Morgen willen we naar een nationaal park waar je schijnt te kunnen overnachten. In het park zijn veel watervallen en de natuur schijnt geweldig te zijn met veel soorten bloemen en vogels. Echter bij de toerist informatie spraken ze slecht Engels en wij slecht Thai dus heel veel concrete informatie hebben we niet. We zullen zien hoe het morgen loopt- anders moet er een volgend plan gemaakt worden!

• 03 November 2010 - 11:49

Henk:

Hey Martje en Louw,
    Ik zag van de overstromingen en hoopte al dat jullie daar niet zaten. Wij komen vrijdag een eindje jullie kant op, maar blijven maar steken in Egypte.
    Veel plezier en geniet vooral
    Hart.groet Henk

• 05 November 2010 - 18:53

Sienie:

Hoi Martje en Louw
    Hebben jullie nog een natuurlijke overnachting gekregen?

• 07 November 2010 - 19:03

Arjan V:

Louw en Martje, dat ziet er fantastisch uit allemaal, in ieder geval lekker relaxed en betere temperaturen dan hier. Geniet er voorlopig nog maar even van.
    groeten en goede reis, Arjan V.