In het zuiden van Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martje en Louw - WaarBenJij.nu In het zuiden van Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

In het zuiden van Thailand

Door: LouwMartje

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

08 November 2010 | Thailand, Bangkok

In ons vorig verslag gaven we aan dat we naar een nationale park wilden. Dat is gelukt. We hebben drie nachten in een leuke bungalow aan de rand van een Park gezeten. Probleem was bij het inchecken dat het restaurant niet open was omdat het nog niet toeristen seizoen was. Gelukkig was een vrouw bereid drie maaltijden per dag voor ons te koken.Dus hebben 3 dagen 3 warme maaltijden per dag gehad. We hadden de indruk dat de kokkin ons probeerde te laten wennen aan het scherpe Thai eten.We hadden aangegeven dat we liever niet scherp eten wilden maar we merken dat het eten wel steeds scherper werd. De kokkin kon zich namelijk niet voorstellen dat maaltijden zonder pepertjes lekker waren! Onze kokkin en de accommodation man(die een beetje Engels sprak) hebben ons goed verzorgd! We hebben lekker gewandeld en genoten van de rust. En van het aarde donkere bos.
Gisteren zijn we richting het zuiden van Thailand getrokken. Het was een lange reis die echter in het begin alleen meevallers had mbt aansluiting van vervoer. We moesten eerste met de bus, dan met de stadsbus, dan met de trein naar Bangkok, daar de slaaptrein halen en vanmorgen de bus en vervolgens de boot naar het eiland Ko Phi Phi halen, waar we nu na 30 uur reizen, zijn.
Onderweg zagen we hele grote gebieden die overstroomd ware. Met name bij de huisjes van de arme mensen, die vaak langs het spoor wonen, moet het heel vies zijn. Het vuilnis drijft in het water tussen en onder de huizen.Vanmorgen hadden we een afschuwelijke bui regen (het water lekte bij de bus naar binnen) maar naarmate we verder naar het westen trokken werd het weer beter.Er staan echt hele grote gebieden van Thailand onder water, op vele plaatsen zamelen ze geld in voor de benadeelden.
Hier op Ko Phi Phi willen we een paar dagen uitrusten in ons huisje aan het strand. PS: ze hebben hier evacuatieborden voor het geval er een tsunami komt...
Achter ons huisje is een gigantische rotswand waar Hennie en Willem vast wel tegenop kunnen klimmen, maar als er een tsunami komt zie ik niet hoe wij zo snel omhoog komen. Ik vertrouw er maar op dat er geen tsunami komt.
Fotos komen later weer- nu weer een slechte internet verbinding.

• 08 November 2010 - 12:33

Sienie:

als het weerkaartje op de site klopt hebben jullie mooi weer en kun je dus gaan oefenen op de klimwand achter het huisje. maar laten wij maar hopen dat er geen t

• 08 November 2010 - 12:39

Sienie:

Oeps te snel gegaan bij vorige bericht. Maar hopelijk komt er geen tsunami meer zeker ook niet voor de bevolking. Hier is het vandaag saai om naar buiten te kijken. Beetje grauw . 33 graden lijkt me ook niks maar volgens mij kunnen jullie daar de lol wel van inzien. groetjes en tot het volgende bericht.

• 09 November 2010 - 12:18

Fam. Bonnes:

Moedertje natuur laat helaas veel te wensen over daar aan de andere kant van de wereld.
    Onze dochter is al weer een paar maandjes thuis van haar verre reis en dat maakte me ook nieuwsgierig naar jullie belevenissen.
    Ik heb het met veel bewondering gelezen.

Hartelijke groet,

fam. Bonnes

• 09 November 2010 - 14:59

Ellemieke&Sophie:

Hallo wereldreizigers,
    Wat ontzettend leuk dat we vandaag jullie kaart hebben ontvangen. veel dingen herkennen we nog wel. Veel plezier verder!!!

Groetjes Ellemieke & Sophie