Melacca en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martje en Louw - WaarBenJij.nu Melacca en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

Melacca en Singapore

Door: LouwMartje

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

28 November 2010 | Singapore, Singapore

Het bericht van het motorongeluk van onze collega was even schrikken.En het nieuws dat de moeder van Menno Jans vriend raakt ons ook. Dan voelt het alsof we te ver weg zijn.
Inmiddels zijn we na twee dagen in Melacca nu in Singapore.In Melacca hebben we in de historische binnenstad doorgebracht. Na de Portugezen, de Nederlanders en de Britten die het daar voor het zeggen hadden is het nu Maleisie. Het door de Nederlanders gebouwde Stadhuis en gereformeerde kerk zijn nog intact. In de stadhuis is nu een aardig museum. Ook mooi was Chinatown met zijn smalle straatjes en vele winkeltjes.
Gisteren zijn we in Singapore aangekomen. Het is een mooie en erg schone stad. Er lijkt geen luchtvervuiling te zijn en er is veel groen, dat goed verzorgd is.Je kan zien dat hier meer geld is dan in Maleisie. Je ziet hier dure auto's en bijna geen brommers/scooters. Het krioelt hier van de taxi's. Ook winkelcentra zijn hier te over. En dat in alle soorten en maten! Als je van winkelen houdt en veel geld hebt om uit te geven is "this the place to be"!
Vanmorgen hebben we een boottocht over de rivier gemaakt. Op ons verlanglijstje voor morgen en dinsdag staat nog Chinatown, Little India en de Botanische Tuinen.
Ondanks de voorspelling van zware regenval hebben we hier slechts een klein buitje gehad. Het is hier warm zat. En als je dan overal kerstversieringen ziet en kerstmuziek hoort galmen is dat wat gek voor ons.
Dinsdag avond vliegen we naar Australie.

• 28 November 2010 - 09:30

Mona:

goedemorgen louw en martje,

Dirk moet 3 weken bedrust houden en maandag wordt hij geopereerd, daarna afwachten..
    we hebben de derde koude nacht gehad -6, even wennen hoor, die kou...
    singapore, ja een erg mooie en schone stad en de malls geweldig,
    geniet maar lekker

• 28 November 2010 - 11:42

Sienie:

Singapore is inderdaad heel schoon maar je wordt ook zo opgepakt als je iets laat slingeren. Mijn schoonouders zorgden dat ze altijd dezelfde taxichauffeur kregen op een gegeven moment weet je iets van het gezin en het voordeel dat je nooit hoefde te wachten en de chauffeur zich altijd aan de afspraak hield. Een beetje extra leverde heel veel op.
    Is er nog iets van het kopen van nieuwe bergschoenen terecht gekomen? Vanaf woensdag zijn jullie dus weer in een heel andere wereld. Alvast een mooie vlucht gewenst en een mooie tijd in Australie gewenst.
    Groetjes

• 29 November 2010 - 15:33

Koos:

Hallo Martje en Louw.
    Het is fantastisch om naar jullie verhalen en foto's te kijken. Morgen naar Australie. Zie uit naar jullie verslagen. Genier er lekker van