Singapore in het kort - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martje en Louw - WaarBenJij.nu Singapore in het kort - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

Singapore in het kort

Door: Martje

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

30 November 2010 | Singapore, Singapore

Het plaatsen van foto's bij het vorig reisverslag wil maar niet lukken. Die komen dan vanuit Australie erop hoop ik.
Je zou denken dat zo'n superstad als Singapore een goed internet infrastructuur heeft. Wij hebben niets dan zeer matige verbindingen gehad- zelfs hier op het vliegveld waar geadverteerd wordt met gratis en wireless internet!
Verder is Singapore erg mooi! Er zijn veel mooie gebouwen in allerlei stijlen. Het is druk maar niet chaotisch druk. Je ziet veel kantoor mensen lopen: allemaal in donkere broek en wit overhemd met lange mouw voor de mannen en zwarte chique jurkjes met hoge hakken voor de dames!
De auto's die je hier ziet zijn aardig duurder dan wat we tot dusver in Azie gezien hebben.
En winkels; er zijn hier zo ontzettend veel shopping Malls. In alle prijsklasses. In de buurt van ons hotel waren op een loopafstand van ongeveer 10 minuten wel 10-12 Malls. Dus als je veel geld hebt en van winkelen houdt dan is Singapore een goede stad om heen te gaan.
Wij hebben veel gewandeld: naar de Chinese wijk, naar de Indiase wijk, naar het zakencentrum, naar de Arabische wijk.
Vanmiddag hebben we uren doorgebracht in de prachtige Botanische Tuinen van Singapore. Daar hebben ze ook een gedeelte met allerlei soorten orchideeën. In het park zagen we ook een varaan van ongeveer een meter in het het gras scharrelen.
Nu zijn we op het vliegveld. Als we naar buiten kijken regent het.We hebben erg geluk gehad met het weer hier: slechts 1 middag regen.
Onze vlucht naar Darwin gaat om 22 uur. In Darwin is het 35 graden met regen.
We horen dat het vriest in Nederland; met de eerste marathon op ijs in aantocht. Ik hoop dat jullie allemaal genieten van de winter!

• 30 November 2010 - 13:18

Sienie:

Hoi Martje en Louw

De eerste marathon is gisteravond al verreden. En ja het blijft de komende dagen ook nog winters met alleen maar meer vorst. Ach er zijn mensen blij mee. Voordeel is wel dat het met de sneeuw wat lichter is buiten.
    Een hele goede reis naar Darwin. Daar is de wielrenner Allen Brown geboren. De brokkenpiloot van de Raboploeg. In Darwin zijn ook weer botanische tuinen zag ik. Laat die krokodillenreizen maar lekker aan jullie voorbijgaan. Enge beesten.
    Goede reis en groetjes Meino en Sienie

• 01 December 2010 - 07:01

Mona:

Hoi Martje en Louw,

Veel herkenning bij jullie verhaal over Singapore.
    En het zitten bij die bekende, ook wij zijn daar geweest..
    Goede reis naar Australie..

Liefs Mona

• 02 December 2010 - 10:46

Henk&Willie:

Hallo Martje en Louw het is hier voor Nederlandse begrippen winter, met héél veel file's hier licht zo'n 5cm sneeuw ik vind het altijd wel wat hebben een mooi wit wereldtje maar als je er in moet werken is het natuurlijk wat minder,maar we genieten nog steeds van jullie mooie verhalen en foto's en dan weten we uit ervaring dat het in werkelijkheid nog véél mooier is.GRT Henk&Willie.

• 04 December 2010 - 18:17

Henk&Willie:

Hoi Martje en Louw. we hebben jullie kaart vandaag gekregen Bedankt wat een mooie gebouwen staan daar!!! het heeft hier vandaag nog weer gesneeuwd, maar het vriest niet veel meer, en nog een héle mooie reis toegewenst van ons.