De Rockies en de Kootenay's - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Martje en Louw - WaarBenJij.nu De Rockies en de Kootenay's - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

De Rockies en de Kootenay's

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

04 Augustus 2013 | Canada, Kimberley

Het ophalen van de camper ging probleemloos. Het even wennen aan het formaat van het voertuig maar volgens mij gaan we van ons huis op wielen genieten. We hebben alles aan boord: douche, wc, oven, magnetron, koelkast, diepvries, airco!
Nadat we de camper hadden opgehaald zijn we eerst maar eens bij een supermarkt geweest om wat voorraden te komen voor de komende dagen. Daarna reden we vanaf Airdie langs Calgary naar het zuiden. We bezoeken de Head-Smashed-in- Buffalo Jump waar de Indianen heel lang geleden de buffels over de rotsen joegen opdat de buffels onderaan de rotsen te pletter vielen en geslacht konden worden. Dan zoeken we een camping op in Fort Macleod.
Na onze eerste nacht in Fort Macleod werden we wakker bij stevige regen. We maakten onze "cute little machine" reisklaar: alle luiken dicht en zorgen dat er geen zaken zijn die rond kunnen schuiven. We rijden bij stevige regen door de foothills van Alberta naar Crows Nest Pass. We komen langs Frank Slide waar in 1906 een halve berg naar beneden is gevallen en een heel mijnwerkers stadje bedolven is. Het ziet er nog uit als een maanlandschap, de hele vallei ligti vol met grote brokken steen.
Onze camper rijdt goed; hij is weliswaar breder en langer dan onze auto's maar met zijn 5,6 liter motor en zijn ruim 300 pk en de automatische versnellingsbak is het niet moeilijk te rijden. Je moet wel even op de breedte letten!
We rijden door de Rockies en via Fernie, dat schitterend in een vallei ligt tussen de bergen. Het is niet al te druk op de weg en daar zijn we blij om want dit is het drukste weekend van de zomer. Kennelijk zijn we nog vroeg genoeg. We rijden naar Norbury Lake Provincial Park en kunnen daar nog een plek krijgen. Dat bel ik door aan mijn vriendin Judy uit Salmon Arm. Zij zou met haar man een paar dagen met ons optrekken maar hij ligt achter op schema met een bouwklus en kan niet weg.
Zij komt tegen de avond (zij had wel last van de drukte). We gaan eten en gezellig bijkletsen bij het kampvuur. Heerlijk! Ondanks het feit dat er af en toe een drup regen valt zitten we de hele avond buiten bij het kampvuur.
De Park Warden rijdt af een toe een rondje om te kijken of iemand nog brandhout wil kopen. Ondanks dat de camping vol is, is iedereen rustig en om 23 uur zijn de meeste plekken al donker.
Zaterdagmorgen vertrekken we richting Kimberley, waar ik met pijn en moeite vanuit Nederland een camping had gereserveerd. Alles was in mei al hartstikke vol...
Onderweg gaan we naar Fort Steele, een gerestaureerd mijn stadje. Die was erg mooi- mooier dan Barkerville vonden we. Dan door naar onze camping waar het ondanks dat het een RV Park (recreational Vehicle) is, goed staan is. We hebben geoeg privacy, we hebben een firepit en brandhout. We hebben een barbeque en lekkere (huge) steaks! En een lekker drankje. Het leven hier is goed!

We hopen dat het met jullie allemaal goed gaat en dat jullie ook goed weer hebben! Dank voor de reacties! Fotos: daar moet ik nog even mee worstelen!
PS we hebben veel chipmunks en eekhoorns gezien. Op deze campground loopt een moeder mule deer met 2 kleintjes! Nog geen beer gezien...

• 04 Augustus 2013 - 22:12

Henk V.:

Hoi Martje en Louw,

Ik lees leuk verhalen. Mooi dat jullie het leuk hebben. Het weer is hier beter. Nog steeds zon. Plaatsnamen komen mijn Han zeker bekend voor. Heeft familie in Fort Macleod en Calgary wonen. Is er vele jaren terug ook eens geweest. Ik hoor af en toe nog wel eens de verhalen. Moet er mooi zijn.
    Hier gaat verder alles goed. geen reuring. Geniet er nog een tijdje van

groeten
    Henk

• 05 Augustus 2013 - 08:33

U.:

Voor de volledigheid: het is Kootenay, anders is het niet te vinden op de kaart ;)

• 07 Augustus 2013 - 11:21

Henk&willie:

Hoi Martje & Louw
    Wat leuk die omgeving is voor ons ook bekent!!!
    We hebben vorige week nog kennisen uit Fort Macleod op visiten gehad,
    Héël leuk we zijn benieuwd naar jullie foto's
    Grt Henk&Wilie en nog een héle fijne vakantie.

• 07 Augustus 2013 - 17:51

Sienie:

Chipmunks hebben wij ook in overvloed gezien. Leuk als ze zo rechtop staan. En al eravaring gehad met de skunk? Rij daar vooral NIET overheen :). Blijft het lekker lang stinken.
    Privacy heb je bijna altijd toch in Canada.,Tenminste dat is onze ervaring wel.
    Ben benieuwd hoe jullie camper eruit ziet. Groot is meestal niet zo'n groot probleem daar.
    Maken jullie ook nog een filmpje met de telefoon? En met de mooie camera van Louw moet het wel goed komen met de foto's.
    Vooral genieten. Leuk dat je je vriendin hebt gesproken Martje.

Groetjes van ons.

• 07 Augustus 2013 - 21:18

Judy:

I hope this gets to you! I'm just guessing how this works..... Curses on not learning Dutch!! I don't see how to get the site to translate to English. Any ideas? I had to wait just over 3 hours for the ferry north of Halcyon Hot Springs!!! Apparently EVERYONE decided to go home on Tuesday after the long weekend! It was crazy! But I got to finish my book, so there's always a silver lining with every cloud! Have fun! Talk to you soon! Judy

• 09 Augustus 2013 - 13:10

Sandra Van D.:

Camping, kampvuur, chipmunks: vind-ik-leuk!
    Krijg weer herinneringen van toen wij er waren...Nice!
    Ik heb hier me eigen chipmunk nu ;-)

Ik wens jullie: Een goede reis, een fijne tijd en heerlijk genieten :-)
    Lfs, Sndr