Port Hardy, Vancouver Island - Reisverslag uit Port Hardy, Canada van Martje en Louw - WaarBenJij.nu Port Hardy, Vancouver Island - Reisverslag uit Port Hardy, Canada van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

Port Hardy, Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

20 Augustus 2013 | Canada, Port Hardy

Gisteren zijn we aangekomen in Port Hardy. Het is een plaatsje van 4300 inwoners. Het stelt niets voor ware het niet dat vanuit hier de veerbooten naar de noordelijker gelegen plaatsen aan de westkust van BC hier vertrekken.
We hadden afgesproken dat we mijn neef die hier bij de Coast Guard werkt zouden treffen. Echter hij krijgt een spoedklus: er moet een hartpatient van een cruise schip gehaald worden. Ondertussen zoeken we een camping en bekijken we het stadje. Het is hier wel overzichtelijk: een paar straten, een paar winkels (wel een Subway en een liquor store) en dan een haven.
Als Bill de klus erop heeft zitten komt hij naar de camping. Het is heel leuk om hem weer te zien. We hebben elkaar in 2000 even gezien maar nu hebben we een hele avond bij te kletsen. En de herinneringen van 40 jaar geleden dat we met elkaar verzonnen welke streken we konden uithalen kwamen allemaal terug! Hij mag met 55 jaar stoppen met werken, hij moet dus nog 1 1/2 jaar en hij ziet ernaar uit om te stoppen. Want hij werkt 3 weken aaneengesloten ( dag en nacht bereikbaar zijn) en is dan 3 weken vrij.
Het was een gezellige avond!

• 24 Augustus 2013 - 11:20

Sandra Van D.:

Hoi Martje,
    Ja jullie hadden vast ook jullie streken...
    Zei ook weleens tegen me moeder :-)
    Die foto's van de beren zijn leuk zeg, wat een treffer.
    Echt tropische temperaturen hebben jullie niet hè?
    Groetjes Sandra

• 24 Augustus 2013 - 11:24

Sandra Van D.:

Tenminste me moeder had weleens wat verteld,
    waar ik uit concludeerde dat jullie ook streken hadden.
    En de kinderen dus ook niet van vreemden hadden ;-)