alles over voor de toeristen - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu alles over voor de toeristen - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

alles over voor de toeristen

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

08 Januari 2015 | Indonesië, Legian

donderdag 8 januari 2015
Weer een niet al te goede nacht. Waarschijnlijk hebben we nog last van de jetlag. Midden in de nacht waren we klaar wakker, licht aan om te overleggen hoe we in slaap konden komen en dan loopt er ineens een mega kakkerlak aan de binnenkant van de klamboe. Louw heeft hem gedood.
Toch nog redelijk op tijd eruit gekomen (9.30). Na het ontbijt besluiten we niet naar het strand te gaan, maar rustig bij ons zwembad te blijven hangen. Na de lunch als er bij het zwembad geen schaduw meer is, gaan we wat noodzakelijke boodschappen doen. Eerst tickets kopen voor de bus naar Ubud en dan op zoek naar een horloge, want die opwindbare van Louw loopt soms niet meer. Het wordt een Cartier dameshorloge en Martje mag daar mee verder showen en dan gaat Louw weer verder met het sporthorloge van Martje. Op de terugweg nog een aanstekertje gekocht en dan zit het boodschappen doen er weer op. Terug naar het zwembad en daar vermaken we ons nog een paar uurtjes. Uit eten aan Poppies Lane II en daar gaat ook een associaal gezien met drie kinderen eten. Ze schieten de bediening over elke wiesewatje aan en laten de kinderen over tafels klimmen en een maaltijd door 1 van de kinderen bij en fastfood keten halen. Na afloop laten vader en moeder via hun dochtertje weten dat ze het eten toch niet lekker vonden en willen dit ook niet betalen.
Nog even uitwaaien aan het strand en dan later op de avond nog even naar de hoofdstraat naar een kroegje. We zitten vlakbij het Lovehotel waar een paar sjiek uitgedoste meisjes op stelten klanten voor de disco naar binnen proberen te halen. Na een paar biertjes gaan we weer huiswaarts en slapen.

We zijn al bijna gewend aan de drukte en de smerige rommelhoekjes en de eindeloze stalletjes met kennelijk gevraagde souvenirs: nu zie in de helft van de stalletjes souvenir-penissen in alle kleuren en maten, en t-shirts en stickers met de meest obscene teksten. Dat iemand die koopt... Wat mij opvalt dat er minderstraatverkopers zijn maar meer kleine meisjes die 's avonds laat nog de toeristen aanklampen om armbandjes te verkopen. En dan zijn het 5-6 jarige kinderen...
Vanavond hadden we in Poppies Lane gegeten en op de terugweg moest een te grote vrachtauto die straat in rijden. Je hebt dan gelijk een verkeerschaos van brommertjes, taxi's en voetgangers. Je moet er niet aan denken dat er in dit smalle straatje paniek uitbreekt.

Het is hier genieten van het eten!Wel is alles behoorlijk duurder geworden. Louw, schat dat hij is, heeft vandaag voor mij een mooie Cartier horloge gekocht! Een rib uit zijn lijf.
Ik dacht af te kicken van koffie drinken maar heb vanwege afkickverschijnselen vanavond een " heerlijk" kopje Bali Koffie genomen. En gelijk voelde ik mij beter!
Morgen gaan we richting Ubud.

• 08 Januari 2015 - 15:02

Sienie:

Altijd al gedacht dat die landen niet mijn bestemming zou zijn.
    Bij terugkomst maar eens het horloge laten zien :)
    Als je hier iets tropisch kunt noemen is het de stromende regen. Wij hebben alleen de temeratuur er niet bij ;)
    Groetjes