ubud, nog steeds - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu ubud, nog steeds - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

ubud, nog steeds

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

12 Januari 2015 | Indonesië, Ubud

Vandaag is onze vierde en laatste dag in Ubud. We hebben elke dag een flink stuk gewandeld. Gisteren zijn we aan de hand van een kaart een wandelroute door de rijstvelden gaan doen. Eerst was het lastig om het beginpunt te vinden, je moest vervolgens een heel stuk door een smalle gang met betonmuren aan weerszijden en na een tijdje, ja hoor: mooie rijstvelden! Die stralen zo'n heerlijke rust uit. Omgeven van palmbomen, af en toe een hutje, wat loopeenden, wat mensen aan het werk in de rijstvelden ( wel nu met machines)... helemaal mooi. Helaas worden steeds meer villa's = vakantiehuisjes voor toeristen inde rijstvelden gebouwd. Soms ook van die lelijke betonnen kolossen die er niet passen. Ik denk dat steekpenningen hier meer invloed hebben dan schoonheidscommissies! Na 2 uur wandelen hebben we ergens een verkeerde afslag genomen en dreigden we helemaal uit de koers te raken.Na wat vragen en nog een uur lopen ( en zweten, want het is hier steeds 30 graden) kwamen we terug in Ubud maar op een andere plek dat dat we gedacht hadden.
Moe en drijfnat van zweet was het zwembad een heerlijke afkoeling. s'Avonds zijn we ruig it gaan eten: een Balinese rijsttafel met alles erop en eraan. We hebben gesmikkeld ( o.a. sweet and sour fish, lekkere groentes. allerlei soorten vlees, gekarameliseerde banaan met kokos,chocolade taart).
Vannacht heeft het flink geonweerd en heel hard geregend. Het lekte in onze badkamer maar zolang het niet op ons bed was, is dat niet zo erg. Bij de bovenburen lekte het vermoedelijk wel, die waren vannacht het bed aan het verschuiven.
Vanmorgen weer gewandeld, nu de heuvels in, wat ook een lekkere en mooie wandeling was. Om de verbrandde kalorien aan te vullen hebben we een stuk chocolade taart met chocolade saus erover gehad. Mijn taart heette "death bij chocolate". Menno Jan, weet je nog die taart in Sydney? Dit was gelukkig een kleiner stuk!
Al met al waren onze dagen in Ubud heel mooi. Ondanks de de veranderingen blijft de sfeer hier relaxt. Tickets voor de bus morgen hebben we; om 9 uur gaan we richting vliegveld en om 12.30 vliegen we naar Perth. Er wordt gewaarschuwd voor aanslagen in Bali en Soerabaja. we gaan ervan uit dat we veilig vertrekken.
Hoe is de storm in Nederland geweest? Nog veel schade? Wij kunnen ons bijna niet meer voorstellen dat het daar koud is- hier hebben we dag en nacht 30 graden.
Internet is ook hier niet geweldig- ik ben erg benieuwd hoe het in Australie is. Hebben Anita en Greet het naar hun zin?
groetjes,
Martje en Louw

• 12 Januari 2015 - 16:27

Sienie:

Ik werd zo even bijna weggeblazen door de wind. De papaplu kon gelijk opgeborgen worden want die vloog gelijk dubbel. Meino wil toch wel gewoon terug fietsen.
    Gisteren op de golfbaan was het ook super koud en winderig. Weet je gelijk dat het effect heeft op de bal. Maar we zijn toch gegaan. Dit is echt weer om een Beer

• 12 Januari 2015 - 16:52

Hennie:

Hoi Louw en Martje,

Wat is het toch leuk om jullie avonturen te volgen!
    Goede reis naar Australie, we denken aan jullie

Het is hier nog steeds stormy weather.

Groetjes hennie en willem

• 12 Januari 2015 - 22:42

Antoinette:

Hoi Martje en Louw,
    Leuk om jullie zo te volgen. Geniet van de vele culturen die jullie tegen komen.
    Oja Martje op Bali hebben ze heel mooie stoffen!!
    Groet vanuit een stormachtig Veendam
    Antoinette

• 13 Januari 2015 - 12:06

Jacqueline:

Hoi Louw/Martje,

Leuk om jullie verslagen weer te lezen, zo genieten ook wij een beetje van het warme weer. Hier is het weer bar en boos. Het komt vandaag met bakken uit de lucht en de wind is ook nog niet voornemens om ergens anders te gaan waaien. Have fun down under!