Cervantes aan zee, met camper - Reisverslag uit Cervantes, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu Cervantes aan zee, met camper - Reisverslag uit Cervantes, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

Cervantes aan zee, met camper

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

15 Januari 2015 | Australië, Cervantes

Donderdag 15 januari

Vanmorgen waren we al op tijd wakker, althans Martje en om 8 zitten we al te ontbijten. Dan de spullen inpakken en met de taxi naar het camperverhuurbedrijf. 47 Dollar lichter komen we daar aan en dan moeten we eerst ons gegevens voor het rijbewijs via de computer invoeren. Nadat we dat gedaan hebben komt een mevrouw ons helpen en vraagt of we het formulier met de pen willen invullen, want de computer laat het afweten. Vervolgens tikt zij het in de computer en mogen we na een half uur met haar mee en geeft ze een instructie van de camper. Het is best wel een grote camper; kleiner dan die in Canada, maar toch nog wel groot genoeg voor ons beiden. Het is een VW Crafter met 3 pits gaststel, koelkast, Magnetron, TV (die het niet doet) airco, douche en toilet.De gebruiksvoorwerpen zijn karig: 2 borden, 2 kommen, 2 kopjes, 2 messen, 2 vorken, 1 handdoek pp, geen snijplank...Er is een groot bed die op de plaats van de zithoek komt.We gooien de rugzakken in de camper en gaan dan eerst boodschappen doen in een supermarkt vlakbij. Dik Aus$ 112 uitgegeven aan voornamelijk eerste levensbehoeften, maar dan hoeven we later niet meer van die dikke inkopen te doen. Nog even naar de liquorstore en dan gaat de grote tocht beginnen.We hebben ons huis voor de komende 5 weken bij ons!
De eerste kilometers links rijden zijn nog wat onwennig, want het meeste van de auto zit nu aan de linker kant van je, maar na een aantal kilometers gaat het al wat beter. In het begin valt er nog een la zomaar op de grond, vermoedelijk een los contactje. 1 bord aan scherven. We doen de la er weer in en rijden verder en in de volgende bocht knalt hij er weer uit. Shit! We halen de inhoud van de la eruit en stoppen deze in andere laadjes en repareren de la later als we op onze overnachting bestemming aankomen.
Het eerste stuk buiten Perth is het nog redelijk druk op de weg, maar na verloop van tijd, richting noorden langs de kust wordt het steeds rustiger. Uiteindelijk komen we aan bij de Pinnacles NP en daar rijden we het NP in en zien daar vele ritstorentjes uit het zand steken. Met onze camper is het af en toe even manoeuvreren om door de smalle weg te komen door het zand. Verder zien we hier vlak aan de kust vele sneeuwwitte zandduinen, waar het door de sterke wind vreselijk stuift. Als we in de camper stappen waait de National Parks Pass twv 44 dollar naar buiten en we kunnen hem eerst niet terug vinden. Hij was al een heel stuk weg gewaaid!
We gaan overnachten in Cervantes op een camping. Het is hier absoluut niet zo mooi als de campings in Canada. We staan op een kale plek met direct naast ons al andere campers over caravans. Het is vlak aan zee, dat weer wel en in de eucalyptus naast ons zitten een aantal schreeuwende roze kaketoes.We staan aan de Indian Ocean en het waait hier hard!
Vanavond voor het eerst weer zelf eten koken; aardappels met een klein stukje vlees en tomaten. Verder hebben we het de hele avond nog druk met uitpakken van spullen en het zoeken naar een plek voorzorgen. Het internet was hier wel erg duur. $ 8 per apparaat.voor een uur!

• 15 Januari 2015 - 14:45

Sienie:

Jullie een zandstom, wij gewone storm en beetje veel regen maar we doen het er maar meee :) leuke camper toch? Hopelijk blijft het bij de kleine aanloop probleempjes.
    Bon voyage!

• 15 Januari 2015 - 20:27

Jannet:

Hey Martje en Louw!
    Zo te zien en lezen hebben jullie het erg goed daar! Blijf genieten en af en toe wat plaatsen, dan genieten wij een beetje mee hier bij de kachel:))
    Groetjes, Jannet