Heet! - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu Heet! - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

Heet!

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

19 Januari 2015 | Australië, Carnarvon

Maandag 19 januari

Twee weken zijn we al onderweg! Wat vliegt de tijd! Als we camping afrijden komt een emoe voor onze site langs stappen. Gisteravond kwam ook al een emoe op de camping voetsurveillance doen.
Vandaag rijden we 325 km naar Carnarvon, een redelijk grote stad met 9000 inwoners. Onderweg op dit weggedeelte zijn we slechts langs 2 pompstations annex winkeltje en restaurantje gekomen. Voor de rest was het vooral wijdse vlaktes of glooiend landschap in diverse gradaties van dor. Kleine struiken die groen zijn (daar eten de emoes van), heide achtige struiken met veel rood zand ertussen, verdorde struiken en stukken waar bijna niets groeit. Regelmatig zie je een aangereden rode kangaroe en je ziet ook veel hoopjes botten langs de weg liggen (vermoedelijk ook van verkeersslachtoffers). Verkeer is er bijna niet en al je een auto tegen komt dan wordt er gegroet- zo heb je tenminste wat te doen!
Onderweg zagen we in de berm een radarcamera staan maar in geen velden of wegen een bedienaar. Hoe dat hier werkt? Ik kan me niet voorstellen dat er veel auto’s te hard rijden en ik kan me niet voorstellen dat het de moeite is om zo’n ding er neer te zetten (hoewel het is de hoofdverkeersader langs de kust naar het noorden)

Voordat we onze camping op gaan halen we eerst geld, een paar boodschappen en een lunch in Carnarvon. Tegen 13.30 zijn we op de camping en gelukkig hebben we een plek onder een grote acacia en een eucalyptusboom. Het is hier wel bloedheet: 35 graden, morgen wordt het 43 graden. We laten ons in het zwembad vallen om wat af te koelen. Naast ons staat een Zwitserse jongen met een 4 wheel drive. Hij is in november naar Australie gekomen, rond de kerst deze auto gekocht en op weg hier heen vanaf Perth bleek de radiator niet goed te werken. Er moest een nieuwe besteld worden en die was net binnen. De hele middag heeft hij gesleuteld en nu moet het goed zijn. Hij wil in 5 maanden Australie helemaal rond. Leuk!
Hier zien wij in de verte ibissen en tegen de avond krioelde het van de witte kaketoes. Die maken een ongelofelijke herrie terwijl ze in grote groepen rond vliegen op zoek naar een boom voor de nacht.

Gerrit, dank voor het determineren! Een mangrove reiger lijkt ons logisch want waar hij zat was het wat moerassig en inderdaad ook wat bomen in het water,

Het hoogseizoen loopt hier ten einde, komend weekend is nog wel een lang weekend vanwege Australia Day en dan gaan de scholen weer beginnen. We krijgen niet veel mee van nieuws in de wereld (ook niet de Australian Open) want de auto radio doet het alleen in de buurt van de bewoonde wereld , en die is hier nagenoeg niet. De TV in de camper is nog nooit ingesteld en er is ook geen handleiding bij. Maar gelukkig kunnen we overleven zonder GTST.

Ik vind het nog steeds een indrukwekkend landschap! Ik kan me voorstellen dat je hier van gaan houden en dat jeals je dat in een groen land als Nederland komt, dat je het vette groene teveel van het goede vindt.

Hoe lijkt het met de 11 Stedentocht?
PS, Louw vond mijn uitleg over de dolfijnen niet duidelijk. Ze komen dus in het ondiepe water zwemen vlakbij alle toeristen die in het water staan. En ze krijgen dan eeen beetje vis om ze mak te houden en zodat de park mensen bij kunnen houden welke dolfijnen er steeds bij zijn.
groeten aan iedereen!
Louw en Martje

• 19 Januari 2015 - 19:14

Sienie:

hebben jullie de vosvleermuizen al gezien?. Volgens mij mis je daar niks aan als je ze niet ziet. Enge grote beesten. Gemiddelde lengte 253 cm. Zoon zei dat ze wel zo groot zijn dat je ze als knuffels kunt gebruiken. Nou denkt hij over vleermuizen als schattige beestjes daar kun je ook anders over denken. Maar in Australië zijn ze te vinden aan de kust.
    Vliegen 's nachts gemakkelijk 50 km. Brrr.

11 steden tocht gelukkig nog niet in aantocht. De komende dagen nachtvorst maar overdag tussen de 2 en 5 graden. Niet verkeerd want dat schijnt de zon ook meer.
    Aangename temperatuur dus in vergelijking met jullie temperatuur