In Canada! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Martje en Louw - WaarBenJij.nu In Canada! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

In Canada!

Door: Martje

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

30 December 2016 | Canada, Calgary

29 december
Na een nacht in een 4 sterren hotel in Frankfurt zitten we nu weer op het vliegveld van Frankfurt. Het is hier helder weer, de zon schijnt. Mist kan ons vandaag niet dwars zitten. Om 10.20 uur vertrekt de vlucht naar Vancouver. 10.25 uur vliegen, 3 uur wachten in Vancouver en dan 1 1/2 uur naar Calgary vliegen. We komen er wel, maar het duurt wat langer dan gepland. Hier is genoeg te koop op het vliegveld; lekkere geurtjes en zo maar onze rugzakken zijn nu nog te vol om er iets bij te doen. En we komen nog op genoeg vliegvelden!
Mijn jukbeen waar ik gisteren de koffer op kreeg is nog knap gevoelig. Gelukkig heb ik geen blauw oog er aan over gehouden.
In Calgary is het nu warm: -1, in Quesnel bij Tante Lotte is het -24.

30 december
Het is gelukt! We zijn in Calgary. De vlucht Frankfurt naar Vancouver was goed; bijna geen turbulentie, goed eten en minder last van droge lucht. Kwaliteit van Lufthansa? We hadden er op gerekend dat onze grote rugzakken in Vancouver meteen doorgingen naar Calgary. Dus niet. Eerst een uur wachten totdat ze verschenen op de bagageband. Dan met de rugzakken de terminal door om ze af te geven bij de incheckbalie. Ook moesten we, ondanks dat we helemaal niet buiten de terminal zouden komen, weer door de security check. Daar wordt Louw altijd heel blij van! Ook nu had hij de bonus: random doen ze een extra uitgebreide body check.
Onze 3 uur wachten op de binnenlandse vlucht was door alle "red tape" al snel om. Nog even een klein flesje water gekocht voor 4 dollar. De vlucht naar Calgary was helemaal vol. Je kan merken dat het vakantietijd is. Heel veel gezinnen op reis! Na een dik uur vliegen waren we eindelijk waar we gisteren al wilden zijn. Hier ligt wat sneeuw en het is niet koud. Het was even zoeken naar de shuttle bus naar ons hotel in downtown Calgary. Gelukkig waren er behulpzame "cowboys" op het vliegveld; mannen en vrouwen gekleed in cowboyhoed, string tie en fel rood jasje - een soort gastheren/vrouwen. Die hadden het niet druk en waren zeer bereid om uitleg en allerlei tips over steakhouses en zo te geven.
Downtown Calgary zag er mooi uit. De kerst- en feestverlichting brandde nog volop. Erg jammer dat we niet nog een dag hier hebben. We hebben besloten om ons oorspronkelijk plan om vandaag naar Salmon Arm te gaan te hanteren. Anders blijf je aan het schuiven.
Ons hotel is prima, gisteravond hebben we heerlijk gegeten en daarna lagen we op tijd op bed.
En je raadt het al...om 02.00 uur vanmorgen waren we klaar wakker. Gelukkig hebben we een paar uurtjes geslapen en is er koffie op de kamer. De tijd tot 5 uur gebruikten we om het reisverslag bij te werken, de rugzakken reorganiseren en wat berichtjes naar onze dierbaren te sturen. Om 5 uur is Tim Hortons tegenover het hotel open. Daar gingen we een ontbijt scoren.
Om 10 uur konden we onze auto ophalen. Het verhuurbedrijf zit aan de TransCanada Highway die we naar BC moeten hebben. Oeps, ik lees net dat de weg die we door de Rocky Mountains straks moeten hebben vandaag een aantal keren is afgesloten wegens avalanche control, er is veel sneeuw gevallen en ze moeten waarschijnlijk wat dikke pakken sneeuw opblazen. We zien wel hoe het loopt.
Foto's hebben we nog nauwelijks gemaakt, dus die komen nog op de weblog. En om nu portretten van ons erop te zetten met verreisde gezichten, wallen onder de ogen en zo... dan denken de lezers dat vakantie helemaal niet zo goed is voor een mens!

• 30 December 2016 - 12:32

Sienie:

Goede nieuws is dat jullie in Canada zijn. Misschien maar een beremuts op als je naar Quesnel gaat. Hier vannacht min 3 graden. Goede reis

• 30 December 2016 - 12:50

Carharina:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Leuk om mee te lezen. Herkenbare plek maar dan in de zomer.

• 30 December 2016 - 12:51

Antoinette:

Fijn om te horen dat jullie ondanks alles veilig in Calgary zijn aangekomen.
    Het enige verschil hier met Sicilië is de sneeuw. We hebben hier vannacht bijna min 1 gehad. Erg koud voor hier! Goede reis verder en alvast veul zegen.
    Liefs Antiinette

• 30 December 2016 - 14:01

Jim:

Geen goed begin van jullie reis,maar gelukkig wel goed aangekomen.We gaan er vanuit,dat het nu alleen maar beter gaat.Liefs Jim.

• 30 December 2016 - 19:01

Suus:

Geen goed begin, maar jullie zijn nu in Canada .nu lekker genieten

• 30 December 2016 - 20:08

Gerrit:

Reis dus met kleine hindernissen. Toch maar onthouden dat de reis een doel op zich is en niet de eindbestemming. Overigens een fotootje van jouw enorme verwonding kleurt het geheel wel op :)
    Mooie reis verder..

• 31 December 2016 - 04:26

Andrea:

Glad to hear you made it to Calgary - - the scenic route! I hope you have a super trip, a good visit with Tante Lotte. Yes, it's cold in Quesnel... Looking forward to your photos and trip report!

• 31 December 2016 - 11:19

Thomas:

Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling ! Verder een heel goede reis en heel veel geluk en gezondheid voor 2017 !
    Met vr.gr.
    Thomas (uit Duitsland)

• 31 December 2016 - 21:30

Gea:

Wij wensen jullie goede en mooie jaarwisseling .
    En natuurlijk een goede en voorspoedige reis.
    Groeten Kees en Gea