Meer bergen en mooie landschappen - Reisverslag uit Pemberton, Canada van Martje en Louw - WaarBenJij.nu Meer bergen en mooie landschappen - Reisverslag uit Pemberton, Canada van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

Meer bergen en mooie landschappen

Door: Louw

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

05 Januari 2017 | Canada, Pemberton

Woensdag 4 januari
Gisteravond hebben we bij de chinees in het dorp gegeten. De inrichting was heel kaal vergeleken met de Chinese restaurants zoals wij die gewend zijn. De eigenaar was heel vrolijk en kende iedereen die daar binnen kwam ( behalve ons natuurlijk). Van 1 man wist hij de naam niet maar dat vroeg hij aan anderen die er zaten. We hebben lekker gegeten!
Vanmorgen was het -18 graden in Lillooet. Vancouver is nog steeds ontregeld door de sneeuw die daar aan het begin van de week gevallen is. Het is daar normaal gesproken Nederlands weer. Nu er sneeuw is en enige dagen vorst blijft, zijn de wegen spekglad en men is er niet op ingericht om de sneeuw te ruimen en gladheid te bestrijden. Voor zaterdag als we naar Tonga vliegen, voorspellen ze sneeuw en regen. Dat klinkt niet heel goed als je wilt vliegen. We zullen zien hoe het gaat!
Er was geen restaurant open in Lillooet waar we ontbijt konden krijgen. Bij het tankstation, tevens souvenierwinkel, 2de hands kleding winkel, supermarkt konden we koffie en wat zoete broodjes kopen. Er was een zithoek bij de afdeling 2de hand kleding en soevenirs waar we konden ontbijten. Daarna reden we richting Pemberton, een prachtige weg door de besneeuwde bergen. Het ging niet snel, maar we hadden geen haast en stopten regelmatig om foto's te maken. Dat ging hier iets makkelijker dan op de drukkere Highway 97. Voordat we een foto gingen maken moest eerst de muts op en de handschoenen aan, want het was nog steeds koud buiten. Onderweg moesten we nog even een half uurtje wachten, omdat ze nog wat aan het sneeuwruimen waren met bulldozers. Toen we verder konden zaten we opgesloten tussen grote vrachtauto's met boomstammen, die in de wintertijd gewoon doorgaan. Op een plek waar zij de remmen moesten controleren, konden we hen eindelijk voorbij. Rond de middag kwamen we aan in Pemberton.Daar haalden we een soepje met een broodje en na een korte wandeling door het dorp gingen we vragen of we al in kondnen inchecken in het hotel. Nog even een half uurtje wachten... en we dus maakten nog een rondje door het dorp. In de zon was het wel te doen, maar in de schaduw is het een stuk kouder. We hebben heel Pemberton nu wel gezien! Na de wandeling warmen we lekker op in onze hotelkamer.

• 05 Januari 2017 - 11:07

Catharina:

Prachtig!!!

• 05 Januari 2017 - 11:44

Antoinette:

Geweldig wat n mooie foto's en ik geniet van je verhalen.
    Ga zo door. Zal wel n grote overgang zijn van t koude Canada naar t warme Tonga
    Goede reis verder.

• 06 Januari 2017 - 17:40

Wilhelmina:

Wat geweldig om jullie op deze manier te volgen. Het is net alsof ik een mooi boek aan het lezen ben. En dan ook mog met foto's. Ik geniet volop.