Het mooie weer lijkt op - Reisverslag uit Port Huon, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu Het mooie weer lijkt op - Reisverslag uit Port Huon, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

Het mooie weer lijkt op

Door: Martje

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

01 Februari 2017 | Australië, Port Huon

Dinsdag 31 januari
Wat was het vannacht koud! Brrrr. Het regende vanmorgen en het eerste deel van de reis. Jammer! Maar tot dusver hebben we slechts 1 regendag gehad. Het was een dag met weinig spectaculairs. De reis naar her zuidoosten verliep door een heuvelachtig gebied in gebruik voor landbouw: schapen en koeien. We moesten dwars door Hobart heen rijden maar zelfs de grootste stad hier is niet zo druk als Groningen. Daarna reden we de Huon Valley in. Hier wordt veel fruit, en met name appels, verbouwd.
Omdat we stroom nodig hadden om wat apparaten op te laden gingen we op de laatste reguliere camping op de weg naar de zuidoostelijke punt staan. Het was geen geweldige camping...
Gelukkig scheen de zon 's middags weer en hebben daar een paar uurtjes van kunnen genieten.
Om 22 uur, toen de rest van de camping al een paar uur in diepe rust was, zijn wij nachtbrakers, ook maar gaan slapen.

Woensdag 1 februari
Vanmorgen gingen we naar Recherche Bay, een Nationaal Park in de zuidoostelijkste punt van Tasmanie. Het was 20 km hobbelen over een niet al te goede onverharde weg. Hier zijn de Fransen ooit aan land gekomen maar uiteindelijk hebben de Engelsen het eiland ingepikt. Recherche Bay is een samenstel van een aantal mooie baaien. Er omheen zijn oude begroeide duinen. Helaas is het er steenkoud: een harde koude wind en het lijkt op regen. We besloten de wandeling naar de punt niet te maken. Het pad was smal, steeds tussen grassen en bosjes door, er werd gewaarschuwd dat het wandelpad bij vloed onbegaanbaar was en de kou maakte het wandelen niet aantrekkelijk.
We besloten alvast richting Hobart te gaan. Daar willen we morgen de stad verkennen. Onderweg kochten we weer een nieuwe voorraad kersen en installeerden wij ons op een mooie camping in Huonville. In het riviertje achter onze camper moeten platypussen zitten. Ik hoop dat we er wat zien!

• 01 Februari 2017 - 08:39

Catharina:

Jammer van het weer maar de omgeving en alle bezienswaardigheden is toch uniek. Ik geniet iedere keer weer van de verhalen.

• 01 Februari 2017 - 09:53

Jim:

Ben benieuwd hoe platypussen eruit zien ik heb er absoluut geen beeld bij!Trouwens een mooie foto van je gezien Louw!Bij de camper met "uitschuifbare"barbecue,

• 01 Februari 2017 - 10:43

Wilhelmina:

Jammer van het weer. Hoop dat je de platypussen hebt gezien.

• 01 Februari 2017 - 19:09

Jim
    Dat is een vogelbekdier.

• 01 Februari 2017 - 19:12

Sienie:

Lijkt alsof er zo een groot hard mondstuk op is geplakt. Een otter heeft een harde staart en dit beest heeft een plaate bek als je dat zo noemt tenminste. Martje ik hoop voor jou dat je ze ziet.vwel mooi om ze in levende lijve te zien :)

• 01 Februari 2017 - 19:12

Sienie:

Bever bedoel ik in plaats van otter ;)