en nu in Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martje en Louw - WaarBenJij.nu en nu in Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

en nu in Thailand

Door: LouwMartje

01 November 2010 | Thailand, Chiang Mai

Uitrustend van onze fietstocht besloten we meteen de volgende dag verder te trekken naar Thailand. Het weer in Laos was niet geweldig (we moesten 's avonds een lange broek aan hebben) en we werden onrustig. Dus een buskaartje geregeld en de rugzakken weer ingepakt. 30.10 zouden we opgehaald worden door een tuk-tuk en naar de busstation worden gebracht. Echter het was een keurige minivan die ons ophaalde:met brede zachte stoelen en genoeg been ruimte. Na 20 minuten waren we nog niet bij een busstation en we hadden al ettelijk kilometers afgelegd. We concludeerden dat we met de minibus naar de grens zouden worden gebracht, Dat paste ons goed want de lokale bussen rijden veel trager en zijn niet comfortabel. Onderweg hadden we grotendeels een super highway, zowaar met strepen en verkeersborden. De weg was kennelijk te snel voor sommigen want langs de weg lag een behoorlijk gecrashde local bus.
Bij de grens met Thailand (de Mekong rivier) moesten we de douane ambtenaar "overtime fee" betalen omdat het zaterdag was. Dan moesten we even 5 minuutjes met een klein bootje de rivier oversteken en we waren in Thailand. Bij het wisselen van Lao geld naar Thai geld werd aardig aan ons verdiend, maar je hebt geen keuze. Mijn volgend beroep wordt money changer in Azie! Met 25% winst op transacties.
Vervolgens hebben we 2 luie dagen aan de Mekong rivier doorgebracht. Vanuit onze balkon keken we over het rivier en naar Laos.
Vanmorgen zijn we met een snel busje naar Chiang Mai gegaan. Hier is het druk met toeristen, dus lekker mensen kijken. Dat laatste gaan we zo meteen doen en dan zullen we aan al die harde werkers thuis denken!

• 01 November 2010 - 14:27

Andries:

Louw/Marje,
    Leuke verslagen,als ik het zo volg dan lijkt 't of jullie de landen wel erg snel doorvliegen.
    Zijn er ook taxi en busverguningen nodig in al die landen ??
    Heel veel reisplezier verder.

• 01 November 2010 - 19:24

Sienie:

Hoi Martje en Louw
    Na 1 dag op kantoor vandaag was mijn rust van de vakantie gelijk verdwenen. Dus denk maar niet aan de harde werkers dat is helemaal niet inspirerend. Of misschien toch wel dat je extra geniet van alle vrijheid om je heen. Money changer in Azie dat lijkt me een prachtig beroep voor je Martje. Je bent dan ook vast wel vasthoudend en verdien je tenminste wat aan de luxe reislustige mensen. En een avondje een lange broek aan is toch wel heel erg hoor! Ik heb met jullie tedoen :)
    Veel plezier met jullie journey. Groetjes.

• 01 November 2010 - 20:15

Ellemieke:

Hallo Louw en Martje,

Erg leuk om jullie reisverslag te lezen en vooral het deel van Laos. Heel herkenbaar voor ons.
    Geniet verder van jullie reis!