De eerste etappe loopt anders dan gewild - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Martje en Louw - WaarBenJij.nu De eerste etappe loopt anders dan gewild - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

De eerste etappe loopt anders dan gewild

Door: Martje

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

28 December 2016 | Duitsland, Frankfurt am Main

28 december
In de startblokken

Daar zitten we dan...op Schiphol, wachtend op de vlucht naar Frankfurt. Gisteravond hebben we afscheid genomen van Oma, gebeld met de kinderen, Rob en Jim brachten ons naar Assen om op de trein te stappen en vanaf dat moment hebben we vakantie. Louw heeft 13 kg in zijn grote rugzak, ik heb 17kg (vrouwen hebben altijd even wat mee nodig op vakantie). Als we in Canada de cadeautjes afgeven dan zal mijn rugzak ook wat lichter worden!
Om 22 uur gisteravond waren we in ons hotel op Schiphol en na een goede nachtrust en goed ontbijt stonden we om 8.15 uur klaar voor de shuttlebus naar Schiphol.Onderweg kregen we het eerste ongeluk: een koffer viel uit het bagage rek van de shuttlebus vol op mijn gezicht. Om te voorkomen dat ik een acuut een fijn blauw oog zou krijgen heb ik flink wat arnicazalf op mijn gezicht gesmeerd, met het gevolg dat ik met een groen gezicht over Schiphol liep. Mensen keken mij wat raar aan...
Bij de security kon Louw weer zijn kleine rugzak helemaal uitpakken, ook daar raken wij aan gewend. Het is hier mistig, ik hoop niet dat weer daardoor vertraging oplopen.
Enkele uren later....
Het zat niet mee. We vertrokken vanwege de mist pas om 12.40 ipv 11.05 van Schiphol. Ondanks dat we volgas vlogen en na 37 minuten op Frankfurt landden was al te verwachten dat we de vlucht naar Calgary om13.30 uur niet zouden halen. Vanuit het vliegtuig moesten we met een bus naar de terminal, en voordat de bus ging moesten alle passagiers, ook de mindervaliden, in de bus. Om 13.30 stapten we de terminal binnen en zijn we in gestrekte draf richting de gate gegaan. Bij de paspoortcontrole onderweg naar de gate nam de man alle tijd en zo zagen we ons vliegtuig net weg taxiën toen we bij de gate aankwamen. Dat was balen!
Bij de service balie bleek dat we al waren omgeboekt voor een vlucht voor morgen: eerst naar München, dan naar London Heathrow en dan door naar Calgary. Dat is geen fijne verbinding. Het meisje achter de balie begreep dat wij er niet blij mee waren en is een half uur aan het zoeken geweest om betere vluchten te vinden die niet volgeboekt waren. Onze hoop om vandaag door te vliegen was snel voorbij. De beste optie, waar wij mee instemden, was om morgen vanuit Frankfurt eerst maar Vancouver te vliegen en dan overstappen op een binnenlandse vlucht naar Calgary, Wel een stuk terug, maar beter dan nog een keer overstappen. Het is dat we een hotel en de auto in Calgary geregeld hebben, anders hadden we vanuit Vancouver onze reis kunnen starten. Op kosten van Lufthansa zitten we nu een nacht in een hotel en morgen ochtend gaan we voor een herkansing. We zullen proberen contact met hotel in Calgary te krijgen om de eerste nacht te annuleren. Onze bagage is al doorgeboekt naar Calgary, dus we hebben geen rugzak te zeulen....maar ook mijn avondjurk kan ik bij het diner vanavond niet aan. In de overnight kit die we kregen zat geen cocktailjurk. Gelukkig hebben we onderdak, eten, en nemen we vanavond een Duits biertje!

• 28 December 2016 - 18:56

Catharina:

Dat is geen fijn begin. Wat zal het zeer hebben gedaan, zo'n koffer op je gezicht. Verplicht als Hulk moeten rondlopen maakt het ook niet beter.
    Drink maar een lekker Duits biertje zonder je avondjurk, smaakt denk ik net zo lekker. Hopelijk gaat het morgen allemaal beter en is het goed.met je gezicht.

• 29 December 2016 - 00:12

Anna:

Hi there! Een begin met hobbels! Keep cool and keep your focus on the warmth and sun to come!

• 29 December 2016 - 00:48

Anna:

Jullie hebben in ieder geval ruimschoots internetverbinding !

• 29 December 2016 - 11:58

Antoinette:

Hallo luitjes, dat was zeker schrikken. Maar hopelijk ben je niet al te blauw!
    Denk maar zo, de vakantie is begonnen en na wat omwegen kom je toch wel op de plek waar je zijn moet. Alvast fijne jaarwisseling where ever you are!
    Liefs Antoinette