Op naar Tasmanië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu Op naar Tasmanië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

Op naar Tasmanië

Door: Martje

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

20 Januari 2017 | Australië, Melbourne

Vrijdag 20 januari

Weer een dag alleen reizen! Na het ontbijt, rugzak inpakken en uitchecken werden we keurig om 10 uur opgehaald door Jones Travel service, het reisbureau dat veel voor ons op Tonga geregeld heeft. Het vliegveld van Tonga is nog lekker kleinschalig en dus overzichtelijk. Op het bord stonden 2 vluchten voor vandaag. De vertrektijd week behoorlijk af van wat op onze ticket stond, we werden gerustgesteld dat wat op het bord stond, niet klopte. Het was voor het vliegveld een drukte van Tonganen die door familie werden uitgezwaaid en de wereld aan goederen meenamen op de vlucht. Piepschuimdozen met vermoedelijk vis erin, zakken met kokosnoten, kartonnen dozen en we zagen ook een plastic bak met aardappels die mee moest. Wij begrijpen niet waarom ze zoveel mee nemen want ze moeten behoorlijk bijbetalen voor de extra kilo's. Wij stonden vooraan toen de incheckbalie open ging. Onze bagage werd gelijk doorgelabeld naar Melbourne (onze rugzakken wegen ongeveer 12 kilo per stuk) en na een vraag of wij gevaarlijke dingen bij ons hadden mochten we weer buiten wachten. Daar was het behoorlijk koeler dan binnen. Iemand van de Airport staff zei dat de deuren naar de vertrek hal nog niet open kon omdat de immigratie mensen nog niet aanwezig waren, af en toe gluurde hij door de kier van de deur om te kijken of ze er wel waren. Hij legde uit dat ze dan eerst gingen kijken of er criminelen op de passagierslijst waren. Na een tijdje haalde hij ons op en mochten naar de immigration balie. Er waren 2: 'International pasports' en 'Elderly and disabled'. Ik mocht bij de laatste komen. Ik weet niet wat ik uitstraal....
In de wachtruimte kwam de Poolse man van het eerste hotel op Vava'u bij ons zitten. Hij vliegt van Auckland naar Dubai (17 uur). Hij vertelde dat hij een week op de Ha'afai eilandengroep had gezeten. Hij wilde een Poolse vrouw die daar een hotel had bezoeken maar zij was er niet. Die eilanden zijn helemaal niet toeristisch, er was weinig variatie in het menu, hij werd 's nachts gewekt omdat het hele dorp uitliep om de vissers te verwelkomen, er waren veel blaffende honden, kraaiende hanen en hij had 's nachts grote gevechten gevoerd met muskieten. Klinkt als een plek waar ik wel een keer heen wil! Hij niet weer.
In Auckland moesten we 2 uur wachten op de vlucht naar Melbourne. Daar hebben we onze Tongaanse dollars omgewisseld voor eerst Nieuw Zeelandse en dan in Australische dollars. Lang leve de money exchangers. We betaalden Euro 35,- om $120 dollar over te houden. Zonde van het geld!
Op de vlucht naar Melbourne zat ik naast een vrouw die geen maaltijd kreeg omdat haar reisbureau zonder dat zij het wist, geen maaltijd had bijgeboekt. Ze was redelijk boos hierover, wat wij ons voor kunnen stellen. De vlucht vertrok om 18.40 uur en was 4 uur later pas in Melbourne. Dan is het wel fijn om iets te kunnen eten.
Aangekomen in Melbourne konnen we lopend naar ons hotel. Inmiddels zijn we weer 2 uur dichter bij de Nederlandse tijd gekomen, er is nu nog 10 uur verschil tussen hier en Nederland. Het is weer een dag van alleen reizen geweest: wachten, 3 uur vliegen, wachten, 4 uur vliegen...

• 21 Januari 2017 - 09:46

Rob:

Mooie foto van jullie samen(ondanks wachten een brede lach).Rob vindt je haar gelukkig weer gegroeid Martje.Mooie tijd in Tasmanië.Liefs Rob en Jim.

• 21 Januari 2017 - 12:58

Catharina:

Wat sta je stralend op de foto, Martje.

• 22 Januari 2017 - 19:48

Wilhelmina:

Mooie foto van jullie samen.