naar Launceston - Reisverslag uit Legana, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu naar Launceston - Reisverslag uit Legana, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

naar Launceston

Door: Martje

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

28 Januari 2017 | Australië, Legana

Zaterdag 28 januari
Wat een prachtige sterrenhemel was afgelopen nacht hier aan het strand te zien. Ik werd in de nacht wakker en deed even het gordijn van de camper open: een pikzwarte hemel met heel veel sterren!
Vanochtend was het voor het eerst dat we in Tasmanie zijn, wat bewolkt. We verlieten onze prachtige plek aan Policeman's Point om 9 uur en reden via ruim 30 km onverharde weg richting Gladstone. Het was een afwisselend landschap door bossen en heuvelachtige gebieden met landbouw. Na een tijdje kwam de zon weer te voorschijn, wel met een harde wind erbij. In Scottsdale maakten we even een stop. Dit is een stadje met een regio functie en daarom winkels en 'veel drukte' ( nog niet zo druk als de Jumbo op zaterdag ochtend, hoor!). De drukte op de wegen valt erg mee, er zijn bijna geen andere weggebruikers. Wel zien we elke dag ontzettend veel doodgereden wallabies. Ik vraag me af of ze allemaal 's nachts worden doodgereden want wij hebben nog geen overstekende beesten gezien. Op voorgaande dagen zagen we ook veel doodgereden possums en een paar doodgereden wombats. De wombats zijn best grote beesten, ze hebben de vorm van een cavia maar dan formaat varken. Volgens mij komt het wel aan als je dat tegen je auto krijgt.
Onze route liep vanuit het binnenland via Low Head aan de kust (daar staat een vuurtoren waar Tamar rivier de zee in stroomt) en dan langs de Tamar Rivier naar Legana. In de Tamar Vallei zijn tal van wijngaarden en de bijbehorende wineries. Het wijn proeven slaan we deze keer over. Het is ongezellig om in je eentje wijn te drinken... Louw was de BOB.
Op de camping Legana deden we de was, opdat we weer een tijdje vooruit kunnen met onze garderobe. Gelukkig hebben we een plek met wat schaduw want het is hier gewoon weer ruim 20 graden!
We dachten hier goede internet ontvangst via de camper te hebben maar dat valt tegen. Foto's uploaden op de website lukt niet. En voor de rest is het met vlagen ontvangst.

PS Gea en Kees, jullie zijn vast druk met voorbereidingen voor Afrika... Heel veel plezier!

• 01 Februari 2017 - 09:23

Wilhelmina:

Mooie foto's. Geniet nog steeds mee van jullie avonturen.