een hittegolf - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu een hittegolf - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

een hittegolf

Door: Martje

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

09 Februari 2017 | Australië, Adelaide

Donderdag 9 februari
Vandaag is Ursula jarig! We zullen haar vanavond bellen, ik voel mij wel schuldig dat ik weer de verjaardag van onze dochter mis.
Hier heerst een hittegolf. Gisteravond was het om 23 uur nog 36 graden. Het is hier nu 9.30 uur en de mensen komen de lobby van het hotel binnen, zuchtend van de warmte. Het wordt vandaag weer boven de 40 graden!
Wij gaan zo uitchecken en onze rugzakken in het hotel achterlaten tot 16.30 uur. Tot dan gaan we voorzover de hitte ons niet te veel belemmerd wat door de stad wandelen. Adelaide voelt na Melbourne ongeveer als Assen vergeleken bij Groningen ( en Adelaide voelt als Assen, voor de duidelijkheid) Gisteravond hebben we nog wat door de stad gewandeld. het was niet druk en de kroegjes die open waren hadden de deuren stijf dicht om de airco-koelte binnen te houden. Echt gezellig was het niet.
Vanmiddag kunnen we ons om 17 uur bij het restaurant melden om de bagage in te checken en aansluitend een 3 gangen diner te genieten. Om 21.30 u vertrekt de trein richting Perth. We zitten dan 2 nachten en 1 1/2 dag in de trein. We hebben een luxe coupe: eigen wc, wastafel en douche, alle maaltijden gratis (2 gangen lunch, 3 gangen diner). We zijn benieuwd. Voor de rest hoeven we alleen glazig naar buiten te kijken!
In Australie hebben we weinig tijd meer om zelf in te vullen. Als we in Perth aankomen ( waar op dit moment bosbranden bij de buitenwijken woeden) hebben we een paar uurtjes en een nacht in een hotel. Zondag vliegen we rond de middag naar Singapore en dan door naar Colombo.

Ik heb geen idee of we in de trein Wifi hebben- als jullie een paar dagen geen berichten hebben dan weten jullie dat we onbereikbaar zijn! Het plaatsen van foto's lukte gisteren en nu niet. Het Wifi van het hotel is verschrikkelijk traag. Bovendien valt het stroom hier af en toe uit. Door de warmte kunnen de energiebedrijven de vraag naar stroom (airco) niet aan.

• 09 Februari 2017 - 09:49

Kees Zeeman:

Martje en Louw gefeliciteerd met jullie dochter.
    Wij zitten inmiddels in Zuid Afrika, en aan onze rondreis begonnen. Je kunt ons volgen met KeesenGea.
    Veel plezier en goede reis.

• 09 Februari 2017 - 10:25

Jim:

Van harte gefeliciteerd met Ursula's verjaardag.Een mooie treinreis toegewenst!

• 09 Februari 2017 - 10:49

Catharina:

Hier _ 4, beetje kouder. Ben weer benieuwd naar de verhalen over de treinreis. Zijn natuurlijk veel ,, verschillende,, mensen die je ook kunt bestuderen. Lol
    Genieten maar weer.

• 09 Februari 2017 - 10:50

Catharina:

P/s. Gefeliciteerd met Ursula.