Laatste vakantiedag... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Martje en Louw - WaarBenJij.nu Laatste vakantiedag... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

Laatste vakantiedag...

23 Februari 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Donderdag 23 februari

Het was al lekker weer toen we om 9.30 u van het hotel naar de bus liepen. De zon scheen en het was ruim 20 graden. We wilden vandaag niet zo veel rond toeren met de bus dus zijn we naar de Dubai Mall gegaan om die nader te verkennen. We hadden geboekt om vandaag om 14u in de Burj Khalifa toren te kunnen en die staat naast de Dubai Mall.
In de Mall is in het midden een hele grote aquarium, een bak met 75 cm dik glas die vanuit 3 verdiepingen van de Mall te bekijken is. Er zwemmen haaien van ongeveer 1.50 meter in, grote roggen en vele andere vissen, variërend van 30 tot 100 cm. Je kan in een tunnel door het aquarium lopen of er een duik in maken. Ook hebben ze in het winkelcentrum een ijsbaan waar hockeywedstrijden gespeeld worden. En je raadt het al... er zijn ook heel veel mooie winkels!
Na een paar uur winkelen ( volgens mij krijgt Louw er lol is of hij is door de vakantie helemaal murw...) was het tijd voor een kop koffie bij Tim Hortons.
Om 13 uur gingen de fonteinen bij het winkelcentrum aan. Dat was mooi om te zien, het schijnt in donker nog mooier te zijn, maar het gaat ons niet lukken om dat nog te zien. Volgende keer maar! Om half twee gingen richting ingang van de Burj Khalifa toren. Helaas waren er wat wolken gekomen waardoor het beloofde zicht van 10 km er niet was.
Nadat we door de security check waren gingen we in de lift binnen 1 minuut naar de 124ste verdieping. Ondanks dat het niet helemaal helder was, hadden we een mooi uitzicht. Je zag dat Dubai in een grote vlakke zandbak ligt en dat er op een paar plekken in de stad toefjes zijn met wolkenkrabbers. De rest is allemaal laagbouw. Er zijn geen buitenwijken zoals bij ons, maar ja, wie gaat er ook een woning zetten in de woestijn? Helaas konden we het palmeiland vanwege de bewolking niet zien.
De reis terug naar het hotel met de bus duurde wat lang, 45 minuten na instappen waren we nog maar 100 meter opgeschoten. Vandaag is het veel drukker met verkeerdan gisteren. Het valt ons op dat de meeste auto's wit van kleur zijn. En dat er best veel stevige auto's zijn. We zagen vandaag 10 Rolls Royce, verder is men hier kennelijk gek op Ford Mustangs. Gisteren zagen we een stretch limousine merk Porsche Cayenne.
Straks gaan we nog wat eten, onze rugzak inpakken en om 22.30 uur worden we naar het vliegveld gebracht. We hoorden dat er vandaag storm is in Nederland; ik veronderstel dat het morgen over is en dat we morgenochtend probleemloos kunnen landen en met de trein naar huis kunnen!

• 23 Februari 2017 - 14:54

Catharina:

Wat is dit avontuur toch snel gegaan. Thuis mogen jullie wel eerst vakantie hebben om alles te verwerken.

• 23 Februari 2017 - 15:34

Sienie:

Martje en Louw een hele goede reis terug. Het stormt hier nu inderdaad behoorlijk

• 23 Februari 2017 - 15:38

Laatste stukje tekst was niet meegekomen
    Dus alsnog een hele goede vlucht naar huis en een veilige landing.
    Morgen is de storm volgens mij over en kan ik opnieuw beginnen met de takken op te ruimen in de tuin.
    Alvast welkom in Nederland.
    Groet Meino en Sienie

• 23 Februari 2017 - 20:57

Wilhelmina:

Wat heb ik genoten van alle verhalen. Ik wens jullie een hele goede reis terug naar Nederland. Wij zitten op dit moment in Egmond aan Zee waar het behoorlijk heeft gestormd. Vannacht rond 24.00uur zou de wind afnemen dus komt het goed Martje. Tot gauw.

• 25 Februari 2017 - 03:29

Hanny:

Ha ik dacht weer eens bij te lezen maar lees dat het er weer op zit. Hoop dat jullie een goede terugreis hebben gehad. Weer terug met mooie verhalen en mooie foto"s