Rondje Sri Lanka is klaar! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Martje en Louw - WaarBenJij.nu Rondje Sri Lanka is klaar! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

Rondje Sri Lanka is klaar!

Door: Martje

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

19 Februari 2017 | Sri Lanka, Colombo

Zondag 19 februari

Gisteravond hebben we nog wat gedronken aan de bar. Terwijl we daar zaten kwam een van de Sri Lankaanse werknemers met een leeg 7-up flesje. De Nederlandse barjongen moest dat flesje vullen met Arak, wat hij ook deed. We keken hoe cocktails gemaakt werden. Ik zou hier geen cocktail willen. Het ijs wordt wel 10 keer met de handen aangeraakt, de blaadjes en vruchten worden ook allen uitgebreid afgetast... brrr En het duurde een eeuwigheid, maar dat zal door de onervarenheid van de jongens komen. De baas van dit resort is een jonge vent met een ingewikkeld rasta kapsel. Hij wilde ons aan de Arak hebben, nee dank je! Hem is alles eraan gelegen dat hij positieve reviews voor het resort krijgt; hij vroeg ons ook om een review te schrijven.
Volgens ons had het personeel vannacht een feestje bij het zwembad. Tot ruim 03 uur was er een hoop kabaal. Lang leve oordoppen!
Ons ontbijt was lekker met allerlei soorten pannenkoeken, zoete broodjes en muffins. En vers fruit!
Met onze chauffeur hadden we afgesproken om 9 uur te vertrekken. Zijn auto was er wel maar hij niet. De portier zei dat hij even wat ontbijt ging halen. Dat was voor ons geen probleem want Dennis was steeds heel stipt. Even na negen zag de portier Dennis lopen en gebaarde dat hij op moest schieten. (zo had de portier ook wat te doen.)
De rit naar Colombo duurde 4 uur. Het was grotendeels een vrij nieuwe, rustige weg (ook rustig doordat het zondag was) dus tot de nabijheid van de kust schoot het best goed op. We reden door mooie gebieden met bergen, rijstvelden en kokosnoot plantages. Op een paar plaatsen was nog echt donker oerwoud. Daar waren allerlei kraampjes langs de weg die bijna allen een vuur met daarop een ketel hadden. Dit is een stop plaats voor locals als ze van Colombo naar Dambulla rijden. De weg door de dorpen/steden is altijd heel lelijk. Gebouwen/kraampjes/hokjes alles aan elkaar gebouwd en aan beide kanten van de weg. En steeds ziet het er groezelig en onverzorgd uit. In een van de stadjes hebben ze de doorgaande weg verbreed. Kennelijk gaat dat rigoureus want je kon zien dat gebouwen platgegooid waren of dat er een paar meter eraf was gesloopt om ruimte te maken voor de weg.
Dennis was stil onderweg. Hij vertelde dat hij in een chauffeursonderkomen had geslapen achter ons hotel en dat hij iets had gegeten dat niet meer goed was.
In de omgeving van Colombo was het verkeer weer vervelend druk. Op een gegeven moment ben je het zat. Bij ons hotel hebben we afscheid genomen van Dennis en hem een flinke fooi gegeven.
Nadat we onze rugzakken in de kamer hadden gelegd zijn we op zoek gegaan naar een lunch. Bij een bakker vonden we lekkere broodjes en namen we ook maar een paar stukken taart mee om in het hotel te eten. Vlak bij de bakker was een kapper waar Louw zich heeft laten kortwieken.
We waren net terug in het hotel toen het begon te regenen en onweren. Het mooie weer is hier ook op! We vliegen morgen ochtend om even voor 7 naar Delhi en moeten 4 uur van tevoren op het vliegveld zijn. Dat betekent dat we om 2.30 uur uit het hotel moeten vertrekken. Oefff... We gaan op tijd eten in het hotel en dan proberen een paar uurtjes te slapen.

• 19 Februari 2017 - 21:50

Wilhelmina:

Mooie foto's. Goede reis verder.

• 20 Februari 2017 - 22:19

Kees Zeeman:

Mooie verhalen en belevenissen, goede reis. Wij zitten nu in Kaapstad. Mooie stad, mooi weer en veel wind. Groeten van ons.