Kerst, en dan vakantie - Reisverslag uit Gasselte, Nederland van Martje en Louw - WaarBenJij.nu Kerst, en dan vakantie - Reisverslag uit Gasselte, Nederland van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

Kerst, en dan vakantie

Door: Martje

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

23 December 2016 | Nederland, Gasselte

Kerst, en dan vakantie!
Wat een mooi vooruitzicht: Gezellig Kerst vieren met ons gezin, dinsdag overdag de rugzak inpakken, de losse eindjes afhechten en dan 's avonds in de trein naar ons hotel bij Schiphol. De tickets en vouchers zijn woensdag gekomen. Het is een heel pak! We hebben 15 vluchten en dan de papieren voor 2x auto huur, 1x camper huur en de vouchers voor de hotels die van tevoren al geboekt zijn. Er stond in de reispapieren ook bij hoeveel CO2 uitstoot door al die vluchten wordt veroorzaakt. Dat wil ik gauw vergeten want anders ga ik mij schuldig voelen dat we zo belastend voor het milieu zijn. Maar goed dat we tientallen bomen in onze tuin hebben aangeplant; hopelijk compenseert dat een klein beetje.
Ik heb mijn werken voor dit jaar er op zitten. Afgelopen week heb ik nog veel collega's gesproken; dat was heel mooi. Louw moet nog een nachtdienst en twee late diensten doen met de Kerst. Daarna heeft hij ook vakantie tot 1 maart.
In Calgary, Canada, dat onze eerste bestemmingen wordt, is het op dit moment warmer dan vorige week. Nu is het overdag -3 terwijl het vorige week -19 graden was. De Trans Canada Highway die we door de Rocky Mountains naar Brits Columbia moeten nemen is op dit moment goed te berijden. Deels zonder sneeuw en deels met vastgereden sneeuw. We hebben in Calgary een 4 wheel drive gehuurd dus zolang de wegen open zijn moeten we er wel doorheen komen. In de winter komt het namelijk voor dat de Highway wordt afgesloten vanwege hevige sneeuwval of extreme gladheid.
De Lonely Planet reisgidsen, de telefoons, camera's, e-book, Ipad, Tomtom, en de bijbehorende laadsnoeren liggen klaar en vormen een behoorlijke stapel. Toch is het een enorm gemak om al die spullen mee te hebben. Dan maar een baljurk en bijpassende schoenen minder meenemen.
Voor Rob en Jim, die weer voor onze beesten en ons huis willen passen hebben we de relevante instructies klaar liggen. Wat zijn we nu nog vergeten? Volgens mij niets!

• 23 December 2016 - 15:31

Catharina:

Yeah....het eerste bericht. Leuk hoor. Zie het voor mij, de stapeltjes wat mee moet. Eerst fijne feestdagen.

• 23 December 2016 - 15:53

Sienie:

Martje als je nu zaterdag nog even een mfi 2 kabel koopt dan heb je in 1 kabel 2 aansluitingen en scheelt het weer een kabel meenemen kun je zowel iPad als jouw telefoon mee opladen. Micro usb naar lightning conector.

• 25 December 2016 - 09:40

Sienie:

Martje mocht je al gedacht hebben " I'm dreaming of a white Christmas" dan is de kerstsfeer er misschien nog wel in Canada en in iedergeval snow :) Goede reis

• 26 December 2016 - 16:35

Marten Tiemens:

Heel veel plezier gewenst maak er een fijne reis van

• 27 December 2016 - 08:04

Hanny:

Louw en Martje we wensen jullie een geweldige reis toe, fijn dat huis en beessies goed verzorgd achterblijven. Geniet ervan