Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Martje

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

04 Februari 2017 | Australië, Melbourne

Vrijdag 3 februari

Onze ochtend routine in de camper was vandaag voor het laatst: bed ontmantelen, naar de was hokken, koffie zetten, ontbijten, afwassen, camper aanvegen, alles rij-klaar maken. Om 9 uur waren we onderweg naar het vliegveld; slechts 14 km verderop. Louw zette mij en de rugzakken af bij de vertrekhal en reed door naar het verhuurbedrijf van de camper. Hij was snel terug; hij hoefde alleen de sleutel in te leveren en te zeggen dat we geen aanrijding hadden gehad met de camper. Schoonmaken en aftanken zat nu bij het huurbedrag in. Dat was wel makkelijk. We hebben hier overigens ruim 1800 km gereden.
Terwijl we op onze vlucht wachtten hebben alle drie tax free shops van het internationale vliegveld van Hobart bekeken. Het is maar een klein vliegveld, net een slag groter dan Eelde.
Het was een uur vliegen naar Melbourne en we hoopten op een lekkere sandwich maar kregen slechts wat chips. De vlucht ging om 12 uur en we hadden best trek, nou ja, soms valt het mee en soms tegen. In Melbourne was het helder en ruim 20 graden. Het duurde een tijdje voordat onze rugzakken kwamen- de bagageband was ernstig vastgelopen. Ondertussen kocht Louw kaartjes voor de bus naar het centrum. De skybus naar het centrum vertrok snel en bij South Cross Station moesten we wachten op een busje die ons naar het hotel bracht. Dat duurde even maar toen hadden we ook een busje voor drie passagiers. Onze reisgenote woonde in Melbourne en gaf ons wat tips over leuke dingen in de buurt van ons hotel.
Ons hotel is in Southbank, een wijk aan de zuidkant van het Yarra Rivier en de Central Business district. Een hele mooie plek! Na het inchecken zijn we meteen de rivier over gestoken naar het centrum. Tjonge, wat was het druk! We zijn in Tasmanie de drukte helemaal ontwend. Hier zagen we in een half uur meer mensen dan wij in de 2 weken in Tasmanie bij elkaar hebben gezien! In het centrum zijn veel moderne wolkenkrabbers maar ook veel mooie oude gebouwen. En er zijn zwervers en aso's, en heel veel toeristen, en heel veel Chinezen! Het is op straat echt een gedrang van mensen. Dat moet wel weer wennen.
Het Chinese nieuwe jaar was vorige week (of zoiets) en hier zijn nog steeds festiviteiten vanwege dat feest. 'S avonds zijn we langs de Southbank gelopen. Het was heerlijk weer en heel gezellig druk met allerlei kraampjes, straat artiesten. In de kroegen en restaurantjes was het ontzettend druk! Wat een andere avond vergeleken met de rustige avonden in Tasmanie! Het was genieten van het kijken naar mensen, genieten van de drukte en genieten van het uitzicht op de gebouwen van het Central Business District! We sluiten de avond af met een biertje in een Belgisch biercafe.

• 04 Februari 2017 - 09:32

Sienie:

Was je rugzak te vol Martje dat de band vast liep? :)
    Hoe lang blijf je eigenlijk in Melborne? Nog wat te zien van het tenniscourt?
    Er wonen nog wel veel hollanders in Melbourne en vinden het vadt leuk om Nederlanders tegen te komen tenminste dat is in Canada wel zo.
    Geniet van het mooie weer voor je het weet zit je hier weer in de kou maar wij hebben vandaag een zonnetje dat is ook al mooi.
    Groetjes

• 04 Februari 2017 - 09:43

Jim:

Dit moet wel een grote overgang zijn geweest van de rust in Tasmanie naar de drukte.Louw wordt dit een toekomst auto of blijft het alleen bij bewonderen?Veel plezier de komende weken.