Wandelen - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu Wandelen - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

Wandelen

Door: Louw

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

07 Februari 2017 | Australië, Halls Gap

Dinsdag 7 februari

We ontbeten in de zon onder toezicht van een aantal kakatoes die om ons heen zaten. Iets verderop zaten een aantal kangaroes. Het lijkt wel de Serengeti in Australië. Vandaag gingen we in de omgeving wandelen. Eerst naar het Boroka lookout en daarna Reed lookout en vervolgens Balconies. Bij enkele uitzichtpunten konden we bijna met de auto komen en anderen zijn iets verder lopen. De uitzichten zijn zeer wijds met allemaal bomen en bergen. Uiteindelijk belanden we bij de Mackenzie watervallen en daar moeten we verder lopen en klimmen. Daar zagen we nog een emu, maar deze liet zich niet op de foto zetten. Bij de parkeerplaats van de Reed lookout liep een vos tussen de parkeerde auto's. Hij leek helemaal niet bang voor mensen te zijn.
De watervallen zagen er fantastisch uit en we liepen nog iets verder langs het rivier om de conditie op peil te houden. Het was een steile klim naar beneden en helaas... daarna even steil weer omhoog! De conditie met trappenlopen wordt al beter! Daarna gingen we terug naar Halls Gap en kochten een extra groot ijsje; dat hadden we wel verdiend.
De rest van de middag bleven we bij onze motelkamer met de fantastische uitzichten op springende kangaroes, die steeds dichter bij durven te komen. De nectarines zijn nog niet rijp en nu hebben de kakatoes geluk! We legden ze neer voor de kaketoes, die meteen begonnen ze op te peuzelen. Ze pakken de nectarine met een voet vast en happen het vruchtvlees af. Leuk om te zien!
Morgen moeten we wat tijd inhalen en rijden dan in 1 ruk door naar Adelaide, ongeveer 6 uur rijden. Het is hier vandaag 28 graden. Morgen wordt 40 graden voorspeld voor Adelaide.

• 07 Februari 2017 - 12:15

Catharina:

Wat zullen jullie gespierd weer terugkomen. Lekker warm weer. Het is hier echt koyd, vocht.

• 07 Februari 2017 - 18:43

Sienie:

Hallo Martje dat mooie vogeltje is the blue fairywren. En is inderdaad mooi.
    Qua groote doet hij mij denken aan ons winterkoninkje alleen heeft die niet zulke mooie kleuren. Maar ook daar kun je van genieten. Bij kns in de tuin al weer gesignaleerd.

• 08 Februari 2017 - 18:51

Wilhelmina: