een lekker koel Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu een lekker koel Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

een lekker koel Exmouth

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

20 Januari 2015 | Australië, Exmouth

Dinsdag 20 jan
Het was vannacht verschrikkelijk warm. Ramen open, luik open en nog kletsnat van zweet! Het is gewoon lekker om te rijden, dan is de airco aan en is het lekker koel, De rit gaat vandaag naar Exmouth, het meest noordelijke punt dat wij aandoen. Onderweg is het nog steeds dor. Af en toe zie je geiten langs de weg lopen. Die zullen wel ontsnapt zijn en hier redelijk kunnen overleven. Louw heeft al plannen om onze geiten op rantsoen te zetten: geen zwarte haver meer, geen biks en bijna geen water…
In Exmouth blijkt dat er gisteren een cycloon waarschuwing was. Daarom zijn alle gasten van de camping ontruimd. Ze zijn allemaal naar een veiliger gebied gegaan. Als er code blauw is zoals gisteren dan hebben mensen 36 uur om weg te gaan. Bij code geel 24 uur en bij code rood mag je de weg niet op en moet je naar een schuil gebouw.De cycloon is hier niet gekomen...
We horen dat er vanwege de cycloon waarschuwing geen internet is want de antenne moest van dak. Toch hebben we Internet.
Het is hier behoorlijk koeler dan Carnarvon: 37 graden maar een koele wind en sluierbewolking. Heerlijk! We genieten van het mooie zwembad hier en gaan even een paar boodschapjes halen.
Onderweg hier naar toe kwamen we regelmatig over rivieren, nou ja, er staat een bord met de naam van het rivier maar er zit geen drup water in. Alleen een droge rivierbedding. Een heel raar gezicht. Bij Carnarvon staat op de kaart een redelijk groot rivier maar die staat 9 maanden van het jaar droog. Het schijnt ondergronds wel te stromen, vandaar dat er in dat gebied veel fruit- en groente teelt is.
Op deze camping blijven we 2 nachten. Hopelijk blijft het zo lekker koel!