snorkelen in Ningaloo Marine Park - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu snorkelen in Ningaloo Marine Park - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Martje en Louw - WaarBenJij.nu

snorkelen in Ningaloo Marine Park

Blijf op de hoogte en volg Martje en Louw

21 Januari 2015 | Australië, Exmouth

Woensdag 21 januari
Een betrekkelijk koele nacht! Dan slaap je meteen een heel stuk beter! Na het ontbijt gaan we een voorraad water halen en vervolgens naar Ningaloo Marine Park. Er zijn diverse strandopgangen waar je bij oceaan kan komen. We laten ons informeren bij de Visitors center en huren daar flippers. We gaan naar Turquoise Bay, de beste snorkelplek. De stroming is daar wel sterk en je moet een heel eind 1 kant op lopen, er dan in gaan , je met de stroming mee laten voeren en dan zorgen dat je er uit bent voordat je bij de stroming komt die je naar buiten voert. Het water is heerlijk warm! We zien koraal en veel vissen, ook grote vissen. Het is niet zo kleurrijk als bij Bunaken of Fiji maar grote voordeel hier is dat er geen plastic in het water drijft. Na een paar uur snorkelen houden we het voor gezien voordat we verbranden. Dan rijden we nog een stuk langs de kust door het dorre landschap. Een kangaroe die in de schaduw schuilde komt tevoorschijn om ons te bekijken en even later hurkt hij weer onder de struik. Ook voor hen is het overdag te warm!
De emoes in de hoofdstraat hebben we vandaag niet gezien, wel een wedgetailed eagle en een vis arend.
Terug in Exmouth gaan we naar de Visitors Center om te horen wat er toe doen is op weg naar de Karijini National Park. Het is vanaf hier ongeveer 700 km rijden en we wilden ergens halverwege een nacht blijven. De mevrouw van de Visitor center gaf als antwoord op onze vraag wat er aan deze kant van het park de moeite waard was om te zien: “Nothing at all! “ En er de komende 400 kilometer niets anders dan 1 roadhouse waar je kan tanken, eten en voor nood, overnachten. We zullen zien wat we morgen doen.
De eerstvolgende camping is 600 km verder in Tom Price. Men adverteert met grassy and shady sites. Dat is wat anders dan wij Europeanen zouden denken: er is enige schaduw en er zijn kleine stukjes verdord gras dat de proberen in leven te houden door te sproeien. Water is hier overigens schaars en duur. Op de vorige camping kostte 1 kubieke meter water 15 dollar. In Nederland betalen we daar 1 euro voor.

• 22 Januari 2015 - 12:33

Sienie:

Gaan jullie dan niet de verkeerde kant op als er wordt gezegd over sightseeing "Nothing at all"? ;)
    Echte vakantieprijzen dus in Australië.
    Grassy and shady sites wordt soms inderdaad verschillend over gedacht.
    Het is zeker gewoon 600 km doorijden geworden. Is er aan die kant van Australië ook nog iets anders te zien dan dor landschap? Ik begreep van mijn buren dat je ook bijna geen ranches ziet. Dan moet je echt een eind van de weg af gaan en zitten ze ook niet op je te wachten.
    dat leek me nog wel leuk om op een ranch een dag rond te lopen.
    In ieder geval toch nog maar veel plezier daar.